Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

August Strindberg "Hemsio salos žmonės", arba Jei Žemaitė būtų gyvenusi Švedijoje

Augusto Strindbergo "Hemsio salos žmonės" - visai kitoks romanas nei "Raudonasis kambarys". Skiriasi tematika, nuotaika, tiesa, dozę ironijos rašytojas įdėjo ir čia. Šis romanas apie švedų kaimą man labai priminė lietuvių 'agrarinius' kūrinius. 

Gana smagu buvo skaityti šitą neilgą romaniuką: daug kaimietiško naivumo, praktiškumo, besikeičiančių metų laikų, įtaigūs vedybų, laidotuvių, žvejybos, medžioklės, šienapjūtės, kitų ūkio darbų vaizdai. Ryškūs veikėjų portretai, pavyzdžiui, pastoriaus, pagrindinio veikėjo Karlsono ar ūkio šeimininkės. 

R. Č. nuotr.
Bet senoji nenorėjo duoti rankos, atvirkščiai, jai rūpėjo iš rimtųjų apsitarti. 
- Kodėl gi nekalbėti apie tai, kas labai galėtų atsitikti? Karlsonas žinai, aš jau sena, o Gustenas dar per jaunas valdyti ūkį; man reikia, kad kas nors mane paremtų ir padėtų, bet aš suprantu, kad pats nenori plėšytis dėl kito už nieką, todėl nematau kitos išeities, reikia mudviem susituokti. Tegul žmonės kalba ką nori, juk ir taip liežuviais mala, ir jeigu Karlsonas per daug nesibaidai manęs, tai aš nematau nieko, kas mums galėtų sutrukdyti. Sakyk, ar turi ką prieš mane? 
- Ne, nieko prieš jus neturiu, tetule, gink dieve, bet tos nelemtos šnekos, o ir Gustenas per daug nesidžiaugs mumis. 
- Et, jeigu tu, toks vyras, jo neįveiksi, tada aš pati jį sudrausiu. Gerokai amžiaus nugyvenau, bet dar ne tokia sena esu, ir tau Karlsonai, prie keturių akių pasakysiu, jeigu ko... ne prastesnė būčiau už bet kokią piemenę. 
Priminė lietuvių kūrinius: kokią Baltušio "Sakmę apie Juzą" ar Žemaitės "Marčią", tik su 'šustresniu' veikėju nei koks Jonelis ir su savita skandinaviška egzotika: daugiau žuvies kvapo, daugiau jūros, audrų, šcherų, valčių.  

Jei paklausit, ar verta skaityti Strindbergą, tai atsakau: verta. Susipažinti reikėtų. 

Mano įvertinimas: 4+/5 

Leidykla: "Vaga"
Leidimo metai: 1989
Originalo metai: 1887
Puslapių: 132
Knyga iš: senų knygų knygyno
Kainavo: 10 Lt 

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Ana Frank "Dienoraštis", arba Holokausto simbolis

O, vargeli... Štai čia tas šedevras, dėl kurio alpsta pasaulis? Anos Frank "Dienoraštis" gula į mano labiausiai pervertintų knygų lentyną.

Airisė Merdok "Jūra, jūra...", arba Žodžių jūra

Pagaliau baigiau!.. Pradėtas skaityti Airisės Merdok (Irisės Murdoch) romanas "Jūra, jūra..." pas mane gulėjo... pusmetį? Trejetą mėnesių tai tikrai. Nukamavo, migdė. Pusės puslapio užtekdavo, kad dėčiau galvą ant pagalvės. Ši knyga nesužavėjo ir negundo domėtis šia rašytoja plačiau, nes, pasak baigiamojo žodžio, visi jos romanai panašūs. Tai filosofinio romano žanras, su kuriuo, taip pat ir to paties žanro  Josteino Gaarderio  romanais, man nepavyksta susidraugauti.

Umberto Eco "Fuko švytuoklė", arba Skaitymo kančios

Pasiklydau Umberto Eco smegenų vingių labirintuose. Nespėju paskui jo žodžius ir mintį. Pasimečiau ir pražuvau. Po velnių tą "Fuko švytuoklę"...