Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Sue Townsend "Slaptas Adriano Moulo dienoraštis", arba Jauno intelektualo kančios

Man patinka anglų humoristė Sue Townsend. Patiko nuo romano "Karalienė ir aš". Patiko ir "Adrianas Moulas ir masinio naikinimo ginklai" - adrianišką seriją pradėjau skaityti nuo galo. Tikėjausi, kad patiks ir pirmoji dalis - "Slaptas Adriano Moulo dienoraštis"/"The Secret Diary of Adrian Mole Aged 13 3/4". Bet... kibirkštėlės nebuvo.

Tiesa, tikrai nieko blogo nėra. Tas pats žavingas, šmaikštus S. Townsend stilius ir tas pats Adrianas Moulas, pažįstamas iš anksčiau skaitytos knygos. Parašyta gerai, siužetas įdomus: paauglys Adrianas, laikantis save intelektualu, ir jo tėvai, laikantys Adrianą silpnapročiu. Iš to kyla visi nesusipratimai, konfliktai ir humoras. Humoras, kylantis iš paprasto, tikroviško viduriniosios/žemesniosios klasės britų šeimos gyvenimo.
Sausio 25-oji. Sekmadienis. 
10 AM. Man bloga nuo viso to nerimo, esu per silpnas daugiau ką rašyti. Niekas nepastebėjo, kad net nepusryčiavau. 
2 PM. Vidurdienį išgėriau dvi aspirino ir šiek tiek pagyvėjau. Galbūt, kai būsiu įžymus ir mano dienoraštis bus atrastas, žmonės supras, kokias kančias kentė 13 ir 3/4 amžiaus neatrastas intelektualas. 
6 PM. Pandora! Mano prarastoji meile! 
(Vertimas mano, norintiems tikslesnio - ieškokit lietuviško "Alma litteros" leidimo)
Tiksliau, aš suprantu, kad lyg ir turėtų būti juokinga. Geriausias humoras ir kyla iš tikroviškų dalykų - na, kad ir B. Sruogos "Dievų miškas". Bet knyga man papuolė turbūt ne laiku.

Nes man dabar norėjosi kažko tikrai linksmo. O skaitant šią knygą, man ne tik kad juokinga nebuvo, man buvo graudu: nes, greičiausiai kažkokio depresyvaus debesies pastūmėta, aš ir mačiau dalykus, kokie jie iš tiesų romane yra. Ne linksma šeimynėlė, o nevykę tėvai su "ypatingu" vaiku ir niūriu žemesniosios klasės gyvenimu. Po velnių, smegenys, kodėl negalit veikti taip, kaip iš jūsų tikimasi?..

Tačiau Sue Townsend ir toliau lieka viena mėgstamiausių mano rašytojų, o Adrianas Moulas - viena iš legendinių figūrų pasaulinėje literatūroje. Skaitykit - susidarykit savo nuomonę.

Įvertinimas: 3/5

Leidykla: "Penguin Book"    
Leidimo metai: 2012
Puslapių: 259
Originalo metai: 1982
Originalo pavadinimas: "The Secret Diary of Adrian Mole Aged 13 3/4"

Komentarai

  1. Wow... kiek knygų! Tikrai šaunu tiek perskaityti ;-)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Kai AMD pradėjau pirmą kartą, padėjau į šalį. Neužkabino, nesupratau, buvo nelaiku. Antrą kartą paėmiau po kurio laiko ir perskaičiau vienu ypu, susiradau ir įsigijau kitas dalis, perskaičiau ir visas lietuviškai išleistas S. Townsend knygas. Mėgstantiems britišką humorą labai rekomenduoju.

    AtsakytiPanaikinti

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Ana Frank "Dienoraštis", arba Holokausto simbolis

O, vargeli... Štai čia tas šedevras, dėl kurio alpsta pasaulis? Anos Frank "Dienoraštis" gula į mano labiausiai pervertintų knygų lentyną.

Interviu su Just. Marcinkevičiumi

Rašytojas Justinas Marcinkevičius ( biografas.lt  nuotr. ) Šiandien ne tik Lietuvos valstybės atkūrimo diena, bet ir pirmosios Justino Marcinkevičiaus mirties metinės. Kažkada seniai seniai (2006 metais, jei tiksliau), teko imti rašytojo interviu vienam uostamiesčio dienraščiui. Įvyko toks blic-pokalbis: rašytojas po sanatorijos Palangoje trumpam užsuko į Klaipėdą, pavargęs, ligotas, kažkas greitosiomis suorganizavo susitikimą, poetas sutiko trumpai pasikalbėti, nors ir nepasiruošęs (paprastai jis pasiruošdavo prieš susitikimą su žurnalistais, jis norėdavo iš anksto gauti klausimus, kuriuos jis apmąstydavo). Perspausdinu interviu.  "Pasigendu dvasingumo..." Pasitempęs, šiek tiek pavargęs nuo gyvenimo, o gal nuo titulų naštos, kalbantis lėtai, pasveriantis kiekvieną iš burnos išsprūstantį sakinį žodžio magas Justinas Marcinkevičius, rodos, garsus ir raides taupo dar neparašytoms knygoms.

Umberto Eco "Fuko švytuoklė", arba Skaitymo kančios

Pasiklydau Umberto Eco smegenų vingių labirintuose. Nespėju paskui jo žodžius ir mintį. Pasimečiau ir pražuvau. Po velnių tą "Fuko švytuoklę"...